Voltants del llac Banyoles i cim de Puig Clarà

Data: 2024-01-20

Vam començar la caminada al bar restaurant La Carpa de l’estany on vam prendre un cafè. Vam sortir 20 caminaires seguint a vora de l’estany, passen pels banys vells, el club, natació Banyoles i tot seguim passem pel costat del parc de la Draga on hi ha un poblat neolític on solen fer entre altres activitats pels nens, després ens endinsem a una zona de vegetació de ribera, passen pel costat de la caseta de fusta, el camí se’n va allunyant una mica de la vora de l’estany, però la reprenem al bonic bosc de Can Morgat on arribem a la casa del mateix nom del bosc, travessem la carretera de circumval·lació per iniciar l’ascensió al Puig Clarà en 45 min aprox, és una pujada no gaire exigent d’uns 150 mts, a dalt ens trobem un punt panoràmic on hi ha vistes dels Pirineus i voltants i una mica més avall es troba el mirador de l’estany de Banyoles i de la població, amb unes boniques vistes, allà vam esmorzar per gaudir de les vistes i agafar forces pel tram que ens faltava per fer de la caminada. Iniciem la baixada seguint l’itinerari 3, baixem per un bonic i bastant ombrívol corriol, fins a l’ermita de Sta. Maria de Porqueres, des de allí agafem un camí al costat de camps de conreu per tornar a passar per la casa de Can Morgat i així completem el camí de vora de l’estany passem pel costat petits estanyols, un d’ells l’estanyol nou, és de formació bastant recent, el 1975, després tornem a passar pel costat de l’ermita de Sta. Maria de Porqueres i des d’allà passem al costat d’un càmping i alguns estanyols i el paratge de Desmais, arribem a la nostra destinació al restaurant de Banyoles on donem per acabada l’excursió i gaudir d’un bon àpat.